n11

Når det kommer til at finde inspiration til alt fra vores kommende ferie til boligindretning, kommer man naturligvis ikke uden om det sociale medie Pinterest. I forhold til de største tidsrøvere Facebook og Instagram er Pinterest meget langt efter, når det kommer til antallet af brugere i Danmark. For mens mere end 60% af befolkningen er på Facebook dagligt og godt hver fjerde har en Instagram konto som de tjekker hver dag. Til sammenligning er det kun omkring 3% der benytter Pinterest dagligt, mens ca. 15% har den en konto

Når man kigger på hvem det er, der bruger Pinterest, så er det dog ikke så underligt, at man utrolig meget med indretning, design, mode og lignende på det sociale medie. Det er nemlig primært personer i alderen 20 til 40 år, de såkaldte millenials og det er især kvinder der er på – faktisk er hele ca. 80% kvinder. Det er derfor heller ikke så underligt, at der er flere og flere virksomheder der benytter mediet til at annonce på.

Det er et medie der er båret frem at billeder, så hvis man eksempelvis sælger typehuse og gerne vil vise ne masse billeder til dem, der skal være med til bestemme, hvordan næste hjem skal se ud, er det et utrolig effektivt medie.

Sådan fungerer Pinterest

Pinterest fungerer som en virtuel opslagstavle, hvor man kan gemme billeder de boards man selv laver. Efterfølgende kan man så vende tilbage til dem, når man vil og kigge på dem igen. Det betyder også, at man som virksomhed bliver en del af ens potentielle kunders opslagstavler og de dermed kan vende tilbage til ens produkter igen og igen.

Jo bedre billeder man som virksomhed ligger op, jo større chance er der også for at de bliver pinned/gemt. Det er grunden til at netop huse, design, mode og lignende gør sig så godt på mediet.