Site icon Cardio Code

Julen er konkurrencernes tid

Det er nok ikke gået manges næser forbi, at julen nærmer sig med hastige skridt. Det er hjerternes tid, hvor familiehygge og samvær med dem vi har kær er i højsædet. Det er dog også kapitalismens absolutte højtid, hvor alle butikker råber og skriger for at få opmærksomhed. Annoncer i gadebilledet, på tv, i trykte reklamer, i radioen og ikke mindst på sociale medier fylder allerede godt op, og det bliver kun vildere og vildere.

Det kommer nok ikke bag på særlig mange, at det bliver dyrere at annoncere i juletiden. Markedet er generelt præget af udbud og efterspørgsel, og når der er mange, der gerne vil ud med deres budskaber, ja så stiger prisen.

Hvis man har uanede budgetter, er det naturligvis ikke noget problem, det er dog de færreste der ikke har denne udfordring på den ene eller anden måde. Der er derfor også mange, der prøver at få opmærksomhed på en anderledes måde, og skille sig lidt ud fra konkurrenterne. Dette gør sig især også gældende på Facebook.

Desværre lader det til, at mere eller mindre alle virksomheder har valgt den samme strategi i år. Nemlig at har deres produkt, det skal man så skrive, hvorfor man gerne vil vinde og ikke mindst hvem man vil dele det med. Der er nogle få, der gør lidt mere ud af det som hvidevarer forhandleren Skousen. Det er en konkurrence, der er lavet som den skal laves, hvor der ikke lefles for brugerne og desperat forsøges at få dem til at tagge deres venner. Det er nemlig ikke kun et irritationsmoment, det er også i strid med Facebooks retningslinjer.

 

 

Exit mobile version