n11

Når du skal annoncere for dine produkter og dit website, giver det pote at nå ud til din målgruppe allerede inden, de opsøger dig. På den måde kommer du før dine konkurrenter. En måde at gøre det på kan være gennem annoncering på Facebook, hvor du netop har mulighed for at møde dine nuværende og potentielle kunder der, hvor de allerede tilbringer masser af tid.

Direkte til målgruppen

Facebook er et socialt medie, som af mange bruges til at have kontakt med venner og familie, lave opdateringer, oprette begivenheder og være medlem af diverse grupper. Derudover er det et medie, der indeholder tekst, billeder og videoer – alle formater, der tiltrækker opmærksomhed.

Netop derfor er det relevant for virksomheder at annoncere på Facebook, hvor mere end 2 milliarder dagligt er online. Det særlige ved Facebook er, at du gennem annoncering på denne platform får adgang til al den data, som Facebook har om deres brugere. Du kan med andre ord målrette og dermed ramme din målgruppe – heriblandt dem, der tidligere har vist interesse for dit website og dem, der kunne være potentielle nye kunder.

Avancerede segmenteringsmuligheder

Når det er muligt for virksomheder at nå direkte ud til målgruppen, skyldes det, at Facebook som sagt har nogle unikke muligheder for at skræddersy annoncerne, så de kun vises for dem, det er relevant for. Der er ikke meget ved at få trafik ind, hvis ikke det er relevant for din virksomhed. Derfor kan du i opsætningen af annoncerne målrette efter blandt andet demografi, geografi, interesser, branche osv.

Hver gang en bruger viser interesse og interagerer med mediet, så opsamler Facebook datene, hvilket gør dig og andre annoncerende virksomheder klogere på deres målgruppe. Det gælder ligeledes for Instagram, Audience Network og Messenger, der er en del af Facebook.

Vælg et format, der passer til dit brand

Der er hovedsageligt fire forskellige annonceformater med hver sine kvaliteter:

  1. Videoformatet, der fanger vores opmærksomhed ved både at indeholde billede og lyd.
  2. En samling, der kan bestå af et coverbillede eller en video, hvorefter der er billeder af din virksomheds produkter.
  3. Karusselformatet, der kan bestå af 10 videoer eller billeder i én annonce, hvor der kan linkes til flere produkter.
  4. Billedannoncer, hvor et enkelt billede fanger kundens opmærksomhed ved et billede og en tekst.

Formatet skal passe til dit website og dine produkter, så det tiltrækker kunder.

Har du brug for en professionel sparringspartner, der kan sætte ind, hvor du selv kommer til kort? Det kan være fordelen i at lave et samarbejde med et bureau, der er specialister i netop Paid Social marketing. Her får du en ekspert med på holdet, der har de svar, du savner, når du selv sidder med Facebook Business Manager og opretter annoncer. Læs mere om fordelene ved annoncer på Facebookog om samarbejdet med Searchmind.