Når man dyrker cardio, er det ofte af tre grunde. Nogle nyder det, mens andre gør det fordi, de vil holde kroppen sund og rask. Til sidst er der også dem, der har et mål: nemlig vægttab. Hvad end din grund er, er det vigtigste blot, at du får noget ud af det. For laver man sin cardio forkert, kan det medføre skader. Og det er naturligvis aldrig særlig sjovt.

Sørg for, at du udfører din cardio korrekt

Når det kommer til cardio, er der flere forskellige former. Én meget populær form for cardio, er løb. Dette foregår både i naturen, men ligeledes på løbebånd. Både i træningscenteret, men bestemt også i hjemmet. Hvad end man løber i naturen eller på løbebåndet, er det super vigtigt, at man ikke begår fejl. Dette indebærer eksempelvis hvor lange skridt, man tager, når man løber. Der er nemlig lavet flere studier, der viser, at det handler om at tage kortere skridt samt at lande blødere, når man løber. Gør man det modsatte, er risikoen for skader en del højere. Kan man fokusere på disse to ting, har man en stor fordel fra start.

løber

Bevægelserne er altså vigtigere, end mange tror. Derudover er der naturligvis også skoene. Disse er nemlig også ganske vigtige. Til at starte med, skal de passe. Typisk er der tale om løbesko, da disse er bedst og mest komfortable at løbe i. Vil du gerne i gang med at løbe, men er kontoen næsten tom? Så kan du finde et nemt og hurtigt online lån lige her. Nogle fristes måske til at finde et par gamle kondisko frem. Og måske fungerer det også for nogle. Men ofte leder det til ømme fødder og vabler. Noget, man sagtens kunne have undgået.

Sørg altid for at forbedre dig selv

Når man løber, kommer man stille og roligt i bedre form. Dette gælder især i starten, hvor det måske er hårdt bare at løbe 500 meter. Men efter et stykke tid, skal man helst øge distancen. For ellers vænner kroppen sig til det. Og så kommer man egentlig ikke i bedre form. Selvom det selvfølgelig stadig er rigtig godt for kroppen, at man får pulsen op og får rørt sig. Første gang man har løbet én kilometer, kan man måske se, om man kan gentage den succes en gang mere eller to. Men derefter kan man måske prøve, om man kan ramme 800 meter. Den måde kan man fortsætte på, vil man forbedre formen samt sin udholdenhed.

Er du ikke til løb, er der andre måder, du kan dyrke cardio på. Nogle cykler – både i naturen, men ligeledes på motionscykler. Andre er mere til romaskinen, hvilket også træner mange andre dele af kroppen. Hvad, man er til, er sådanset underordnet. Bare man får rørt sig på den ene eller anden måde. Det er det, der tæller. For vores krop er trods alt ikke lavet til at slappe af hele dagen. En løbe- eller cykeltur to til tre gange om ugen, er noget, din krop ville takke dig for, havde den evnen.

sko