Det er ofte dyrt og besværligt at få tilpasset en ordentlig rutine i hverdagen, hvor du kommer forbi dit lokale fitnesscenter. Hvis du, som så mange andre, heller ikke gider ned og svede sammen med et par hundrede andre, så læs med her om de gode tips til en god og resultatorienteret træning i dit hjem. Alt det kræver for at få succes med din træning uden om et fitnesscenter, er din dedikation og gåpåmod. Går du med bodybuilder drømme, så er denne form for træning ikke noget for dig. Her er det de lange, sunde muskler og en slank silhuet, som vil blive resultatet af dine anstrengelser.

Kombination af cardio og muskeltræning

Hvis du ønsker at få en slank og markeret krop, så er det altid en god ide at kombinere din træning med cardio. Den nemmeste måde at gøre det på, er ved at løbe en tur, inden din træning. På den måde holder du din forbrænding og din kondition oppe, samtidig med at du arbejder på dine, muskler når du kommer hjem fra din løbetur. Andre former for god opvarmning kunne være en rask gåtur, en længere cykeltur, sjippetovet, eller englehop og andre former for øvelser, som vil få din puls op inden træning.

fitness

Invester i egne redskaber

Det er ikke altafgørende at du træner med store vægte og dyrt udstyr i denne form for træning. Her handler det om at investere dine penge fornuftigt i godt og brugbart udstyr. En ribbe til pull ups, et godt sjippetov, en yogamåtte, en kettle bell på 8-10 kilo og en god solid træningselastik. Vil du gerne gøre lidt ekstra ud af din træning og øge noget modstand, så kan du også investere i en vest, med ekstra kilo eller i håndledskilo. Alt dette koster selvfølgelig penge. Står du og mangler det sidste økonomi, så du kan realisere din drømmekrop og træning? Klik dig videre her og læs om et hurtigt lån. Somme tider kan det være en god ide at kigge på et forbrugslån, som på sigt vil kunne være med til at skabe overskud og selvværd.

Simple øvelser, som ikke ødelægger kroppen

Med de ovenstående redskaber kan du nemt sætte en god og ikke mindst hård træningsrutine sammen. Start for eksempel ud med 4 forskellige slags mavebøjninger af 20×3 omgange. Lav derpå to slags armbøjninger også af 20×3 omgange, stil dig i planke i 40 sekunder x3 omgange. Find der efter din kettle bell og træn dine arme og numse, for eksempel ved 10×3 squads og 30×3 armbøjninger, hvor du koncentrerer dig om dine biceps. Brug din elastik til at træne arme ved at stå på midten af elastikken og trække enderne op mod brystet også 20×3 omgange. Endelig er der din ribbe, som du kan bruge til pull ups 10×3 gange. Husk altid de gode pauser imellem hver øvelse. Det gode ved øvelser udenom fitnesscenteret er, at der findes et væld af gode kombinationer og muligheder. Her handler det om at du går på opdagelse i gode øvelser og at du bliver ved med at udfordre dig selv.

træning

Kombiner din hårde fysiske træning med stræk

En god måde at komme godt videre i din træning og opnå et flot resultat, er ved at inkorporere stræk og elementer fra yoga i din træning. Lad dine bevægelser imellem hver træningsøvelse foregå med fokus på yogaens stræk af kroppen og vejrtrækning. På den måde vil du opleve, at din krop hurtigere vil restituere efter endt træning og dine muskler vil blive lange og sunde at se på, i forhold til de tætte og usunde kropsbilleder som tit bliver resultatet, når man træner i et center.