Mange af os er i dag bidt af en gal vægtstang eller løbesko. Det er skønt at træne, man føler sig godt tilpas og får god samvittighed og selvværd. Men vi skal også huske at passe på os selv ind imellem sessionerne, hvor vi presser vores kroppe hårdt.

Hvis ikke vi gør det kan vi både risikere skader på kroppen, men også risikere at miste gejsten ved træning. Husk derfor at lade op mellem dine træningspas – læs mere her om hvordan du kan bære dig ad.

Spis godt – uden at ødelægge diæten

Husk at spise godt. Det er vigtigt at vi ikke helt stopper med at nyde de gode ting i livet, selvom vi er fokuserede på træning. Der skal være en balance i tingene.
Tænk derfor over, om der er nogle fødevarer, du har skåret ud af din kost, men som du savner virkelig meget. Prøv at se, om du kan snige dem ind i en kostplan eller på en cheat day uden at det tager overhånd selvfølgelig.

Mad er en rigtig vigtig ting for os fysiologisk, men den understøtter også vores mentale velvære. Derfor er det en god idé at lade dig selv nyde nogle af disse fødevarer i små mængder, og altså ikke fuldstændigt begrænse dig selv fra dem.

Slap af ved at game

Det er samtidig vigtigt at vi lære os selv at slappe af med sjove aktiviteter ind imellem træningssessionerne. Mange personer som går og tænker for meget over deres træning, ender med at få dårligere selvværd og dårlig samvittighed, fordi de hele tiden føler, de burde være i træningscentret.

Det bør du selvfølgelig ikke!

restitution_gaming

Hvis du trænger til en sjov distraktion, så overvej at game lidt. Uanset om du er mand eller kvinde findes der i dag fantastiske spil til enhver smag – for eksempel role playing games, single player, multiplayer, strategispil og meget andet.

Til at game er der to ting, der er vigtige: godt udstyr og en god internetforbindelse. Tag for eksempel et kig på de bedste gamer mus på markedet netop nu, og se om din gamle måske skal have en overhaling af en ny og sejere model. En god gamer mus gør virkelig en verden til forskel.

Hold kroppen i gang uden belastning

En sidste ting, der er god at huske, er at selvom du holder pause fra træningscentret, skal du selvfølgelig stadig holde kroppen i gang. Find ud af, hvad der virker for dig, dine behov og din krop. Mange nyder lange gåture, cykelture eller yoga. Fokus skal være på afslapning og minimum belastning i disse aktiviteter.

restitution_fitness

Med disse ideer og tricks kan du leve livet og slappe godt af mellem dine træningspas. Forhåbentlig får du gennem disse aktiviteter endnu mere energi, som du senere kan putte direkte i din træning. Hvis ikke, så kan du finde mere inspiration på medier som fx YouTube.

Du skal dog sørge for at hav en god internet forbindelse, så din video ikke hakker, da dette skaber det modsatte af afslapning. Til rigtig god internetforbindelse kan en god trådløs router anbefales. Slip for ledninger og få et lækkert og stilfuldt design til dit hjem.  En god internetforbindelse med en ordentlig router gør både gaming og hverdag sjovere.